Een Boeiende Reflectie over de Impact van Technologie
Phone Story is een innovatief arcade spel ontworpen voor iPhone, dat spelers uitdaagt om de ethische implicaties van smartphoneproductie onder ogen te zien. Via een reeks van vier verschillende mini-games worden spelers geïntroduceerd in de complexe wereldwijde toeleveringsketen die hun apparaten ondersteunt. Elk spel richt zich op een specifiek aspect van deze keten, waaronder coltan-extractie in Congo, arbeidspraktijken in China, e-afvalbeheer in Pakistan en de consumptiecultuur in het Westen. De gameplay is zowel boeiend als tot nadenken stemmend, en moedigt spelers aan om na te denken over hun rol in de levenscyclus van technologie.
Het ontwerp van het spel combineert slim entertainment met educatie, waardoor het toegankelijk is voor een breed publiek. Elke mini-game is gemaakt om de vaak over het hoofd geziene realiteiten achter de technologie die we dagelijks gebruiken te symboliseren. Door spelers onder te dompelen in deze scenario's, bevordert Phone Story een kritische dialoog over consumentisme en de gevolgen daarvan, en zet het gebruikers uiteindelijk aan het denken over hun eigen consumptiepatronen. Deze unieke benadering maakt Phone Story niet alleen een spel, maar een belangrijke commentaar op moderne technologie.